Naar Gili Meno

21 augustus 2015 - Gili Meno, Indonesië

Naar Gili Meno
We gaan ons mooie plekje verlaten. We vertrekken na het ontbijt naar het haventje van Padang Bay. Hier zullen we weer met een snelle boot varen naar Gili Trawanang en dan met een kleine boot door naar het bounty eilandje Gili Meno. Het was een heerlijke vaartocht van 1,5 uur. De zee was rustig, dus Dani en ik gingen bovenop buiten zitten. Udo en Shana sliepen. Bovenop zaten we heerlijk en zowaar zagen we ook weer dolfijnen. Bij Gili Trawanang was het een drukte en chaos van reizigers die kwamen en vertrokken. De public boot naar Gili Meno zou pas 16:00 uur vertrekken en het was pas 13:00 uur. Dus, wij kozen voor een private boot. Dan maar wat duurder, maar dan waren we er in ieder geval en waren we ook onze koffers en tassen kwijt.
Goeie keuze geweest. Aangekomen bij Gili Meno werden we met paard en wagen naar ons hotel aan het strand gebracht. Er is hier geen gemotoriseerd verkeer. Alleen paard en wagen of fiets. De paarden hebben het af en toe best zwaar. Zeker toen familie Mieras verplaatst moest worden. We konden eigenlijk helemaal niet meer in het karretje met ook nog onze bagage erin. Toen we bij wat muller zand kwamen zijn we dan ook uitgestapt en hebben we de rest gelopen. Ook de koetsier was achteraf wel dankbaar. Dat stemde me dan toch wel gerust dat hij toch wel begaan is met zijn paard. We hadden een heerlijk maar eenvoudig hotel wat ligt op, vinden wij, mooiste stukje van het eiland. Heerlijke muziek bij barretje en restaurant. Kleine open hutjes bij het strand waar je heerlijk in kan luieren op kussens, iets kan drinken en waar je ook kan lunchen of dineren. We hebben een familiekamer wat ook een compleet huisje is met bovenverdieping en hangmat op het balkon. Verder geen luxe, maar prima in orde. We wisten al, maar dat is meteen even voor het Robinson Crusoe gevoel, dat er geen zoet water is. Dus ook niet uit de kraan en douche. Ook geen warm water. Maar ach... na een weekje jungle zijn we wel wat gewend. We kopen wel wat flessen water om ons beetje af te kunnen spoelen.
Het zand op het strand is wit en zacht. De zee is turquoise blauw. Overal ligt koraal en er zijn zoveel schelpen. Binnen de kortste keren hebben we een mooie schelpenverzameling, maar we mogen ze helaas niet meenemen. Te groot risico op een boete bij de douane. We blijven hier 4 nachten. Lekker even strand en zee en verder even helemaal niets.

1. Lisa:
    27 augustus 2015
    Wauw!! Wat genieten jullie toch en wij zo op deze manier met jullie mee. Xx
  2. Mirella:
    27 augustus 2015
    Idd, heerlijk om jullie avonturen te lezen!
    Zoveel al gedaan en overal geweest, tot 2x toe zelfs, haha!
    Tja dat kan ook gebeuren...
    Neem ff jullie rust en geniet!
    Groetjes!!!
  3. Anneleen:
    27 augustus 2015
    Ja nu even rusten want van het lezen word ik al bijna moe! Wat een avonturen en belevenissen. Jullie hebben echt een fantastische reis!!