Naar Jimbaran HomeBaliHome

25 augustus 2015 - Jimbaran, Indonesie, Indonesië

Na een paar heerlijke dagen op ons bounty eilandje gingen we naar onze laatste stek. Terug naar Bali naar Jimbaran. We verblijven daar bij een oud dorpsgenootje van mij Jolanda de Munck. Zij en haar echtgenoot hebben daar een homestay HomeBaliHome.
Eerst moeten we naar het andere gili eiland Trawanang. We gingen iets vroeger zodat we daar nog wat konden shoppen, want op Gili Meno is niet zoveel. Maar, wat een gekkenhuis was dat. Wat een drukte daar. Achteraf waren we heel blij dat we hier niet hebben gezeten. Van Gili Trawanang gingen we weer met een fastboat (5 motoren van 250pk) eerst richting Lombok om vervolgens terug naar Bali te gaan. Een boottocht van uiteindelijk bijna 3 uur. De zee was eerst redelijk kalm. We mochten weer bovenop. Dus, dat deden Dani, Shana en ik. Heerlijk was dat. Maar.... Voor even. Niet veel later sloegen de golven over het bovendek. Dani vertrok als eerste naar beneden. Niet veel later wij dan toch ook maar. Maar, eenmaal bij het trapje kregen Shana en ik de volle laag. Het leek wel een vloedgolf. Helemaal doorweekt waren we. En we moesten zeker nog 2 uur varen. En zo binnen zittend, zeiknat met enorme golven was niet echt je van het. Gelukkig niet zeeziek en uiteindelijk waren we er dan. Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij HomeBaliHome. Wat een paleis is dat! Echt fantastisch. Echt een mooi plekje om onze reis af te sluiten. Meteen ook even bijgekletst met Jolanda wat natuurlijk erg leuk was. Haar echtgenoot Marcello is ook een ontzettende aardige man. Hij regelt heel veel voor de gasten. We hebben 2 kamers naast elkaar in de tuin bij het zwembad. Er loopt een waterval naar beneden. Er is een grote open luxe keuken in de tuin en alles is voorzien van alle luxe. De kamer van Udo en mij heeft een vijvertje pal voor de deur. Je moet op stenen stappen om binnen te komen. Mooie openslaande tuindeuren en schildpadjes zwemmen in ons vijvertje. Dani en Shana slapen in de Buddha suite met uitzicht over de baai van Jimbaran. Het eerste wat we hebben gedaan is natuurlijk een heerlijke douche met zoet water :-).
Dani en Shana doken in het zwembad.

1. Anneleen:
    27 augustus 2015
    Wat een heerlijke afsluiting van de reis. Wat een enorm gaaf hebben ze! En nu een beetje klaar om naar huis te vertrekken???
  2. Lonneke:
    27 augustus 2015
    Sjongejonge, wat gaat de tijd toch snel!! Geniet er maar van, hier lijkt het momenteel al herfst..... Xx