Tangkahan

3 augustus 2015 - Tangkahan, Indonesië

Eindelijk bericht van ons. We waren een tijdje afgesneden van de bewoonde wereld. Ook wel eens lekker ;-)
Als eerste een verslagje van onze reis naar Tangkahan. Dit waren onze eerste indrukken van Indonesie. En dat waren er ook gelijk veel. Medan is een erg drukke en vooral chaotische stad met ontzettend veel verkeer wat Kris kras door elkaar rijdt en de logica is ver te zoeken. Het centrum is het oudere deel met veel verwaarloosde gebouwen met daarin kleine bedrijfjes. Een voorbeeld van zo'n bedrijfje is Doorsmeer. Dit is een soort garagebedrijfje voor brommers en auto's. Grappig. Zo is een kantoor een kantor. De brommers zijn bijna allemaal zwaar beladen met vracht of mensen. Erg grappig om te zien. Zo zijn er geen tuktuks maar hebben brommers een karretje ernaast. In de buitenwijken van Medan staat er af en toe een modern gebouw en natuurlijk ook een mc. Donalds en KFC. We reden langs het paleis van de sultan. Kwamen buiten Medan en uiteindelijk op het platteland. Op het platteland zie je kilometerslange plantage van dikke palmen met bladeren tot bijna op de grond. Grote lange brede lanen tussen de bomen. De plantages zijn voor palmolie. De weg wordt steeds slechter en wordt onverhard en vol kuilen. We passeren kleine dorpjes wat een onverharde straat is met hutjes of kleine stenen huisjes. Toch hebben ze bijna allemaal bloemen voor de deur en een soort verhoogde vlonder waarop mannen luieren. Smeulende vuurtjes naast de huisjes. Schoolkinderen onderweg die fanatiek zwaaien. Uiteindelijk zijn we ruim 4 uur onderweg wordt de weg bijna onbegaanbaar. Maar dan stoppen we bij een paar houten hutjes met palmendaken middenin de natuur. Eindstation. Mannen komen naar ons toe en iemand die ons ontvangt. De mannen zijn onze dragers. Want we moeten een lange wiebelige hangbrug oversteken boven een snelstromende rivier. Auto's kunnen hier niet meer komen. Het uitzicht is fantastisch. De mensen zo vriendelijk. Kinderen begroeten ons steeds met een high five. Niet ver van de hangbrug is ons hutje met veranda hoog boven de rivier en een paar heerlijke hangmatten. Toch wel moe van al dat gereis is zo'n hangmat wel even lekker. Al lopende Naar boven komen we bij een klein restaurantje waar we kunnen eten. Verse bloemkleken hangen aan de lampen. Onze gids voor de volgende dag komt ons bezoeken om de volgende dag te bespreken: de dag met de olifanten en terug tuben (autobinnenband) over de rivier. Meteen al 1 van de hoogtepunten van de reis

1. Fam Meijer:
    7 augustus 2015
    Super leuk om te lezen (heb het ook voorgelezen aan pa en ma) hoe het allemaal verloopt met jullie! Dit wordt echt een reis om nooit te vergeten! Groetjes aan iedereen van ons uit wemeldinge en etten leur!! Xx
  2. Jacqueline:
    7 augustus 2015
    Mooi verslag
    De foto's via Norah zijn echt super
    We genieten met jullie mee
  3. Oma Addy:
    8 augustus 2015
    Wat een indrukken.
    Geweldig.
    Nu weer vliegen naar het volgende verhaal.