De olifanten en tuben

4 augustus 2015 - Tangkahan, Indonesië

hoi,

Vandaag gaan we naar de olifanten. Het is 08:00 en we lopen ongeveer 20 tot 25 minuten. Tijdens het lopen komen we langs hutjes en moestuintjes. Dan komen we bij een wei van de olifanten. Er waren 7 olifanten, en de 7e is een baby olifant. We gingen met 5 olifanten waarbij 4 vrouwtjes en 1 mannetje. Het mannetje vond ik het mooist want die had slachttanden. Toen deden ze de wei open en liepen we naar beneden naar de rivier. En wat ik schattig vond was dat alle olifanten achter elkaar gingen lopen en hun staarten vast hielden. Toen we bij de rivier waren moesten ze eerst poepen voordat ze in de rivier mochten. Dus (dit was vies) sommige konden niet poepen dus stopten de trainers hun handen in hun kont en haalden de drollen eruit! Maar ja toen dat geweest was moesten ze eerst kopje onder. Alle vrouwtjes olifanten zaten te treuzelen behalve het mannetje die liet zich vallen deed een soort van bommetje, haha. Toen alle olifanten kopje onder waren kregen we allemaal een borstel. Toen kregen wij het mannetje. Het mannetje ging op zijn zij liggen en gingen wij schrobben en dan zeg ik ook echt schrobben. De huid voelde ruw en harde haren. Toen dat klaar was kregen wij een olifanten douche. Het gaat zo de olifant doet water in zijn slurf en spuugt het op jou uit. Dan ben je nat, haha. Toen kregen wij allemaal een tasje met eten en dat mochten we geven. Toen dat klaar was kwamen alle olifanten bij elkaar en maakte iedereen een familie foto. De olifanten deden ook nog een paar kunstjes. Toen dat klaar was liepen we weer naar boven om de zadels op hun rug te doen. Toen mochten we opstappen. Toen we liepen zagen we een groep met apen, dat was erg leuk. Toen mochten we alle vier op de nek van de olifant en daarna waren we weer bij ons huisje. Toen gingen we tuben. We gingen in bandjes over de rivier. Papa wilde filmen maar moest peddelen en draaide een rondje, haha. Uiteindelijk kwamen we bij een waterval, daar gingen we lunchen en zwemmen onder de waterval. Gaaf! Toen gingen we weer tuben en kwamen bij een stenen strand. Toen moesten we helemaal weer terug lopen. We waren best moe maar Dani en ik mochten mee achterop een motor. Papa en mama moesten lopen :-)

Groetjes Shana

1. Fam Meijer:
    7 augustus 2015
    Hoi Shana, leuk om ook van jou wat te horen! Ada en opa Bert vinden het heel leuk om het allemaal te horen wat je jullie allemaal meemaken! Opa Bert zei ze zullen wel gelachen hebben op het water en bij de olifanten!
    Zelf vond ik het ook heel leuk om te lezen en ben benieuwd wat jullie nog meer mee gaan maken!
    Nog heel veel plezier daar en groetjes van Ada, opa Bert, Nicole, François en Ricardo! Xxx
  2. Lonneke:
    7 augustus 2015
    Nou, nou, nog maar net weg en al zoveel meegemaakt!!! Super hoor!! Wel echt heel bijzonder allemaal!! Liefs van ons!!
  3. Oma Addy:
    7 augustus 2015
    Wat een mooi verhaal shana.Eb dat is nog maar het begin.
    Leuk hoor zo beleven wij ook een beetje mmee.
  4. Mirella:
    7 augustus 2015
    Heel leuk en bizonder allemaal hoor!!
    Britt vind je verhalen erg leuk Shana!!!
    Genieten allemaal nog!!
    Groetjes van de Hammies
  5. Lisa:
    7 augustus 2015
    Hoi Shana super grappig dat je op de olifanten mocht rijden en ze schrobben ik vind het leuk om jouw verhaaltjes te lezen ! En kwamen de apen naar je toe? En grappig dat jij en Dani op de Motor mochten en je papa en mama moesten lopen wel blijven schrijven hoor heel veel groetjes van Lisa